Anda STRESS? Anda rasa TERTEKAN dengan pelbagai masalah?

Jangan risau, anda di tempat yang betul, kami ada jalan penyelesaiannya. Sebelum itu apa kata, anda tonton dulu video di bawah ini, video ini banyak info penting pasal STRESS. Jangan terkejut bila tengok nanti tau..

WAJIB TONTON VIDEO ILMU STRESS VIRAL INI!

STRESS ADALAH PEMBUNUH NO.1 DUNIA!

Dah tonton video STRESS di atas? Definisi stress  /strés/ mengikut kamus Dewan Bahasa dan Pustaka adalah keadaan resah, cemas, tegang dsb akibat tekanan mental atau fizikal. Saya juga ada terbaca di satu website yang mengatakan Dr Fariza Md Sham (2007), Ketua Jabatan Pengajian Dakwah dan Kepimpinan, Fakulti Pengajian Islam, UKM mendefinisikan STRESS/ tekanan mengikut bahasa Arab disebut sebagai "dhagt" yang bermakna jiwa yang mengalami pergolakan dan kegelisahan yang amat dalam. Beliau juga mendefinisikan tekanan mengikut kamus Human Behaviour sebagai ketegangan fizikal dan psikologi yang berpanjangan untuk sesuatu masa, yang boleh menggugat keupayaan seseorang mengendalikan sesuatu keadaan. Manakala kamus Behavioral Science mendefinisikan tekanan sebagai satu keadaan fizikal atau tekanan mental yang menyebabkan perubahan dalam sistem saraf autonomi. Tekanan berlaku apabila unsur-unsur yang mendesak atau menekan melebihi keupayaan kita untuk menanganinya. 

"Setiap hari, hampir setiap orang bercakap mengenai STRESS. Sedar atau tidak, setiap orang melalui keadaan STRESS tak mengira peringkat umur; dewasa, remaja mahupun kanak-kanak.."

Banyak penemuan saintifik mengatakan bahawa stress tidak bagus untuk kesihatan dan boleh MEMUDARATKAN dan mengundang BAHAYA pada jangka masa panjang. 

RAMAI TAK TAHU TENTANG KESAN STRESS JANGKA MASA PANJANG!

  • SERANGAN JANTUNG
  • STROKE
  • KANSER
  • JANGKITAN KUMAN
  • OBESITI
  • MASALAH PENCERNAAN
  • KENCING MANIS
  • KEGAGALAN BUAH PINGGANG
  • KEROSAKAN SARAF
  • KOMPLIKASI MATA
  • GANGGUAN FUNGSI SEKSUAL
  • KEBIMBANGAN
  • MASALAH TIDUR
  • "PREMATURE AGING'
  • MASALAH INGATAN & HILANG FOCUS
  • PENYAKIT ALZHEIMER

"Uish! Banyak tuu kesannya STRESS?!"

Yesss! Sangat bahaya jika tak dibendung dari awal. Adalah penting jika kita "MENCEGAH lebih baik dari MERAWAT". Terdapat pelbagai faktor dalaman individu serta faktor luaran dan persekitaran yang mempengaruhi tahap STRESS seseorang.

STRESS juga adalah salah satu punca yang mengakibatkan badan kita BERASID. Badan berasid adalah punca kepada pelbagai penyakit dan jangkitan. Ada punca badan berasid yang TIDAK boleh kita kawal seperti pencemaran alam sekitar, radikal bebas dan radiasi. Ada juga punca badan berasid yang boleh kita kawal seperti bersenam, amalan pemakanan yang baik, tidur yang cukup dan mengambil ubatan yang bersesuaian. Namun, ramai orang terlepas pandang untuk menjaga tahap ke STRESS -an mereka yang boleh menyebabkan badan berasid dan mengakibatkan kesan buruk jangka masa panjang.

ATASI STRESS ANDA SECEPAT MUNGKIN!

Jika anda nak mengatasi STRESS, anda perlu memahaminya terlebih dahulu. Ahli psikologi mengkategorikan stress ke dalam tiga kategori iaitu:

  • stress kecil (acute stress),
  • stress berepisod (episodic stress), dan juga
  • stress kronik (chronic stress).

Acute stress merupakan stress yang paling banyak dialami oleh semua lapisan masyarakat di mana puncanya adalah disebabkan oleh kehendak harian dan tekanan yang dihadapi. Perkataan “stress” mungkin membiarkan kita mengandaikan bahawa ianya tidak bagus tetapi pada hakikatnya acute stress memberikan kita perasaan kegembiraan dan keseronokan apabila stress itu berada dalam dos yang kecil. Acute stress yang dialami terlalu kerap pula ialah episodic stress. Stress sebegini selalunya dapat dilihat dalam diri individu yang sering meletakkan matlamat atau cita-cita yang tidak realistik dan mengalami stress akibat daripada tidak mampu mencapai matlamat dan cita-cita tersebut, mungkin berkaitan dengan urusan perniagaan/ pekerjaan, kemahuan hati, percintaan, hubungan rumah tangga, kewangan, komuniti dan sebagainya. Episodic stress berbeza dengan chronic stress dimana ianya akan hilang dari semasa ke semasa tetapi ia juga tidak sekerap acute stress. Manakala chronic stress pula bertentangan langsung dengan acute stress di mana ini adalah bersifat BAHAYA dan tidak sihat.

Bermula dari yang kecil menjadi berepisod seterusnya boleh mendatangkan kronik! Stress jenis ini selalunya disebabkan oleh terdedah kepada punca stress dalam jangka masa yang panjang dan stress ini boleh membawa kepada masalah kesihatan fizikal dan psikologi sebagaimana yang dipertontonkan di dalam video di atas.

Ibarat api, kecil jadi kawan, bila besar jadi lawan! Begitulah jua STRESS.. anda kene atasinya secepat mungkin!

Kami nak bantu anda dengan menggunakan produk keluaran terbaru dari DJ Moment yang diberi nama paling istimewa iaitu NaViX.

Apa itu NaViX?

Dato-Jah-navix-djmoment-bisnesjaya-2

NaViX adalah satu produk makanan kesihatan tambahan dengan formulasi paling istimewa, paling terbaru dan paling terbaik berasaskan bahan semulajadi yang boleh membantu melegakan stress dan meningkatkan tenaga zahir dan batin.

Ini adalah ciri-ciri fizikal NaViX:

NaViX mengandungi 3 bahan utama yang diimport dan diekstrak dari luar negara. Bahan SEMULAJADI yang cukup premium! Ia bukan sebarang bahan yang boleh didapati dengan harga murah di pasaran.

ℹ ASHWAGANDHA ➡ Herba yang digunakan sebagai rawatan alternatif Ayurveda dan telah diamalkan sejak lebih dari 3,000 tahun.

Gambar di atas menunjukkan pokok Ashwagandha. Buahnya nampak seperti buah Tomato tetapi dalam bahan NaViX ini hanya menggunakan akarnya sahaja. Akarnya diambil dari India dan diektrak di US.

Manfaat ➡ Membantu melegakan "stress" & kebimbangan, membantu membekalkan & mengekalkan tenaga, memperbaiki aliran darah, merencat pembentukan sel kanser, membantu memperbaiki sistem pertahanan badan, memperbaiki fungsi seksual, membantu memperbaiki sel saraf & mengawal aktiviti sel saraf.

ashwagandha reviews 1ashwagandha reviews 2ashwagandha reviews 3ashwagandha reviews 4

Antara rujukan-rujukan mengenai Ashawagandha

atlet antarabangsa
Atlet-atlet antarabangsa menggunakan Ashwagandha 'Highest Gred' KSM-66

Tahukah anda?

Ashawagandha mempunyai banyak gred. Ada low gred dan ada premium gred. NaViX menggunakan gred KSM-66 di mana ia digunakan oleh atlet-atlet antarabangsa. Itu pasal lain macam tenaga dan performance nya.

Okey, itu baru 1 bahan. Tapi dengan 1 bahan sahaja dah menampakkan NaViX ini 1 produk yang cukup premium.

Jom kita tengok 2 lagi bahan utama NaViX ni...

ℹ KUNYIT HITAM ➡ Rempah yang digunakan dalam masakan. Mengandungi 'curcumin' yang memberi manfaat kepada kesihatan.

black tumeric reviews 1black tumeric reviews 2

Tahukah anda? Kunyit Hitam ini mempunyai pelbagai manfaat untuk tubuh kita. Antaranya:

Pssstt... bahan ni sangat membantu kaum lelaki dan wanita tau.. So, mereka yang ada masalah seperti di atas kena cuba produk ini?  😉

ℹ MACA ➡ Tumbuhan yang berasal dari negara Peru yang tumbuh di altitude tinggi (>11 ribu kaki). Akar Maca diamalkan sejak 2 ribu tahun dulu sebagai nutrisi yang merangsang tenaga, stamina & kesuburan. Mengandungi 13 - 16% protein, 8.5% serat, 19 asid amino, vit A, B1, B2, B3, C, D & mineral.

maca reviews 1maca reviews 2maca reviews 3

Maca ini juga mempunyai khasiat-khasiat yang membantu tubuh badan kita. Antaranya:

Dan ada lagi bahan lain seperti guarana, epimedium, cocoa powder dan stevia. Boleh lihat apa manfaat bahan lain itu di bawah ini:

Dari ke semua jenis bahan dan manfaat bahan di atas, di dapati ada beberapa manfaat umum dan khusus. Jadi, apakah 2 manfaat itu?

3 MANFAAT UMUM

3 MANFAAT KHUSUS

Wokeh! Sekarang dah jelas ke belum pasal produk? Hebat ke hebat sangat? Rasai kehebatannya sendiri selepas ini.  😉

 

 

 

Tak lengkap bila satu produk yang hebat, luar biasa tak ada testimoni. Inilah testimoni yang kami kumpulkan daripada beberapa orang pengguna NaViX. Tidak hairanlah jika testimoninya menunjukkan keberkesanan produk kerana dengan journal-journal saja mampu membuktikan fakta bahan.

Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.Testimoni yang dikongsikan adalah daripada pengguna produk kami yang sebenar. Namun hasil mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan setiap pengguna.

Secara kesimpulan dari testimoni di atas NaViX membantu…

testimoni5

"Perghh!! Memang superb laa produk ni! Kena pakai ni."

Opkos la.. Produk keperluan orang ramai ni..

Okey kali ni nak tunjuk cara penggunaan produk pula. Setengah orang badan dia tak tahan dengan herba. Badan jadi panas, tak apa boleh ambil dengan panduan di bawah. Untuk orang yang baru mula ambil herba pun kena ikut panduan di bawah.

regime

Wahhh... sebenarnya produk ni paling ter LATEST dipasaran tau! Dahlah produknya terkini, bergabung pula dengan plan pemasaran paling OHSEM, paling GEMPAK & paling UNIK pula tu! Yang penting adalah PALING MENGUNTUNGKANNN!!!

"Eh? Boleh jadi pengedar juga ke?"

YESSS!!! Nak tahu tak? Jom kita ke laman yang seterusnya...